sobota, 18 października 2014

Healthy food, not miracle diet!

          Co do mojej 'diety'.. Dopiero niedawno uświadomiłam sobie,że zdrowe odżywianie to jest na prawdę te 70% sukcesu!
          Staram się jeść tak zdrowo jak to możliwe. Nie zawsze mi to wychodzi, bo np.obiady zazwyczaj przygotowuje moja mama, która nie byłaby zadowolona z przygotowywania oddzielnego i zupełnie innego dania tylko dla mnie.
          Jem 4/5 posiłków dziennie(trzy główne i jedna lub dwie przekąski) w odstępach co 3/4 godziny. Dzień wcześniej przygotowuje sobie jadłospis, bo tak mi łatwiej jest się pilnować i nie jeść tego co będzie pod ręką.
Gdy tylko się obudzę wypijam NA CZCZO 2. szklanki wody,gdyż przyspiesza to metabolizm aż o 30%!
Najważniejsze i największe jest zawsze śniadanie. Mogłabym pominąć każdy inny posiłek,ale nie ten. Moje śniadanie to zazwyczaj owsianka z owocami.


Przekąskę zjadam już w szkole. Najczęściej jest to kanapka,owoc lub pitny jogurt naturalny. Jednak gdy czeka mnie dość długi dzień w szkole przygotowuje sobie Lunchbox(np.jogurt naturalny z owocami i płatkami owsianymi).



Obiad jak wcześniej wspomniałam przygotowuje mama. Jeśli jest to coś mało zdrowego to zjadam po prostu mniejszą porcję.



















Kolejna przekąska to zazwyczaj kilka wafli ryżowych,lub warzywa. Staram się tym nie najadać,bo przeważnie godzinę później zabieram się za trening.

No i ostatni,równie ważny jak śniadanie-posiłek potreningowy/'kolacja',który powinien być dosyć spory, by organizm nie pobierał energii z mięśni. Owoce powinno się jeść tylko na pierwsze lub drugie śniadanie, jednak posiłek potreningowy jest wyjątkiem i nawet wskazane jest je wtedy zjeść.
























Oprócz tych właściwie oczywistych rzeczy mam dodatkowe ograniczenia.
Dziennie pozwalam sobie zjeść tylko:
- 2,ewentualnie 3 owoce, w tym tylko jednego banana(jest bardzo kaloryczny).
- 2 plastry sera
- 4 kromki chleba
Jasne pieczywo całkowicie wyeliminowałam i jem tylko pełnoziarniste lub razowe.
Moim ogromnym uzależnieniem jest kawa z mlekiem. Nie wyobrażam sobie dnia bez wypicia kawy, dlatego chociaż ograniczam się do tej jednej dziennie.
Kawa sama w sobie jest zdrowa, przyspiesza metabolizm-ale bez dodatków takich jak mleko(a zwłaszcza to specjalne do kawy) i cukier, ja za taką już nie przepadam.
Jeśli nie jest to konieczne to nie używam soli-zatrzymuje wodę w organizmie.
Słodzę tylko miodem lub cukrem trzcinowym.
Czy chce czy nie chce, staram się wypijać ok.2l wody dziennie i 3. zielone herbaty(polecam te owocowe Vitax, w przeciwieństwie do innych nie mają posmaku goryczy).
Raz w tygodniu mam tzw. 'cheat meal' Czyli ten jeden,jedyny posiłek kiedy jem to na co mam ochotę.(a zazwyczaj mam ochotę na słodycze lub naleśniki i kawę latte lub sok :D)
Nie mylcie tego z cheat day'em, bo mimo wszystko to nie jest dobre cały dzień objadać się słodyczami czy fast foodami.


Ostatnio dodatkowo zaczęłam liczyć kalorie ale tylko po to,by nie przekraczać swojego dziennego zapotrzebowania.


No i myślę,że to by było już wszystko. Cała moja 'DIETA' - nic skomplikowanego :D






22 komentarze:

  1. bardzo fajnie sobie to rozplanowałaś :3
    Obserwujemy? Zaobserwuj i poinformuj o tym u mnie a na 100% się odwdzięczę
    Poklikałabyś w link Sheinside w poście ? Z góry dziękuję <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie sądziłam że znajdę jakiegoś bloga dziewczyny z mojego miasta :d :)
      stay-possitive.blogspot.com

      Usuń
    2. Napisałam do ciebie na emaila :3 Czekam na odpowiedz :3

      Usuń
  2. Miałam diete, ale już nie stosuje :) Wiadomo nei jem słodyczy w dużych ilościach. Jeżdżę do szkoły rowerem 8 km w jedną strone, ale jem normalnie tylko 5 posiłków dziennie
    :)
    Zapraszam do mnie.
    Mogę prosić o poklikanie w baner z sheinside?Będe wdzięczna:)
    Obserwujemy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JA już :) Jestem 14. Czekam na Ciebie :)

      Usuń
  3. Pytałaś o wspólną obs.
    Zacznij na pewno się odwdzięczę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne pomysły ! Na pewno skorzystamy. ZDROWA ŻYWNOŚĆ TO PODSTAWA ! :)
    Pytałaś o wspólną obserwację więc obserwujemy i liczymy na rewanż ;D
    Zapraszamy http://mopd.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. genialny blog ♥ będę tutaj często wpadać :D
    zapraszam do wzięcia udziału w giveaway na moim blogu organizowanym z firmą Sheinside! do wygrania 30$ :)
    więcej informacji tutaj

    OdpowiedzUsuń
  6. Wowww... Amazing pics: LOVE healthy food!!! And you have a great blog as well dear: FOLLOW you right now!!! Hope you like/follow my blog too!!! I'll be waiting for you!!!

    *Keep in touch ;)
    ABSOkisses!!! Fanny J. ABSOmarilyn

    Google+ | Facebook | Instagram | Twitter | Bloglovin'

    OdpowiedzUsuń
  7. swietnie rozplanowane;) super blog:)
    co powiesz na wzajemną obserwację???daj znać u mnie:)
    rozmaitowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny mix zdjęciowy :)

    obserwacja?:)

    OdpowiedzUsuń
  9. W szkole często piję jogurt pitny :) Lubię też owoce,najbardziej winogrona :)
    obs/obs ? Ja już :)
    katie-about-katie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie, że sobie rozplanowałaś ;> Też muszę zacząć ustalać sobie dietę ;>
    Bardzo proszę! Poklikasz w linki przy ostatnim poście? KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  11. Pytałaś o wspólną obserwacje ja obserwuje i liczę na rewanż :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wszystko wyglada przepysznie!:)
    pozdrawiam! http://majorka94.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. może obserwacja za obserwacje? jeżeli tak zaobserwuj tylko mój blog i napisz w komentarzu to się na 100% odwdzięczę! tylko proszę o zaobserwowanie bloga a nie konta google :)
    http://hepimiau.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ładne zdjęcia. obserwacja za obserwacje ?

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne zdjęcia i podziwiam cie za diete.
    Myślę od jakiegoś czasu nad odstawieniem cukru i ty dzieki temu postowi jeszcze bardziej mnie do tego zmotywowałaś, dziekuje ;)
    Zapraszam do mnie w wolnej chwili :)
    www.biegnacaz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń